Tuesday, September 20, 2011

I don't want another insurance policy!

I have been requested to post an entry on my experience trying to dodge a tele-marketing call by a fonen. It was quite funny but I can't remember the exact turn of events. The only thing I remembered was I got cornered and if I don't give my credit card details shim was going to ciktot me.

I will share salient points of the conversation.

"hello, ni cik nadia (bukan nama sebenar)ke?"

"saya"

--shim takes a deep long breath to read a 3 page script so fast I don't have any chance to interrupt in between--

"saya nadia juga, kelas kita nyah nama sama, cantik nama you, yelah mesti cantik ikut orang dia jugak kan, macam kita jugak *giggle manja-manja*, nadia call ni nak bagi tahu cik nadia tentang pelan insurans terbaru dari ING yang ---long script insurance jargon, rubbish, 36 critical illness, will pay in addition to any active life insurance coverage that one has bla bla.. basically yang terbaekk ----"

"tapi i dah ada insurance coverage dah and i also have the 36 critical illness, hopitalisation and all that crap"

"isshhh cik nadia ni tak dengar ke apa nadia cakap tadi? kan nadia dah kata dah yang ni will pay in addition to the one that you currently have, you tak rugi kalau you beli ni sebab ni ada cash advance and no other insurance coverage will pay in advance"

"berapa banyak insurance lah i nak kena beli ni"

"cik nadia, cik nadia tak sayang ke kat diri sendiri, ni ada cash advance taww, hospital bills kan mahal sekarang ni, take it as ni extra cash, cik nadia boleh claim from your other policy and at the same time, extra cash ni boleh lah pergi guna untuk shopping ke, travelling ke untuk cari mat susly kat overseas, kalau nadia, nadia kosser dengan jejanz melayu taww, cik nadia suka tak mat susly?"

"skerr"

"haa, lagilah cik nadia kena beli insurance ni, mana nak carikkk extra cash yang oii. nadia sker lah borak ngan cik nadia ni, office you kat ne?"

"kat (x marks the spot)"

"eh yekerr, kira kita ni jiran lah kan? ee boleh jumpa for lunch nanti, yelah kalau cik nadia sudi"

"eh, mak ok jer tapi kan, boleh tak i nak tengok insurance policy tu dulu kat website you so i boleh buat decision nak beli ke tak (excuses, no intention at all. takut say no sebenarnya)"

"laaa, penat nadia explain panjang2 tadi, cik nadia tak faham kerr?"

"faham tapi benda cam ni nak lah kena pikir masak2 dulu"

"ok la ok la, cik nadia pikir dulu and esok same time nadia call balik ok??"

The next day shim called and I signed up because I didn't know how to say no. My plan is when I receive the policy, I have a 14 days grace period to cancel. I just got the policy yesterday so it's time to do the necessary. Much easier to sort things out this way. Sans drama.

I hope you have more balls to say no to a fonen tele-marketeer than I ever will. I just can't do it. Fail gila.


4 comments:

Leen AshBurn said...

I am reminded by your blog entry where you had to buy a lipstick from a kakak garang colleague at the opis. Hahahahah

waffles said...

it was the perfume ciplak uols. takut nak bagi balik kat dia walaupun i tak bersalah found out benda tu ciplak.

talk to the hand said...

LOL.. terbaek!

I usually just hang up mid-sentence, pastu tak angkat2 dah. XD

P/S: Wordveri macam agak lucah hari ni -- pudetim

Didi G said...

Curlasst uols. agaknya when nadia finds out you dah cancel, kena citot tak?